Общи курсове
Learners will learn the basics of the language. Upon its completion, they will be able to hold a simple conversation, talk about themselves and their preferences. At the end of the course learners will be able to read short and simple texts and will have sufficient vocabulary to express their everyday needs.
To meet, introduce and greet other people; to say a few words about your tastes and interests; to be able to thank and apologize; to ask for and give information about your name, job, family status, address, etc.; to understand when you are offered to do something; when a meeting is arranged; to use short and simple sentences to talk about what you did, where you were and what you saw; to read a simple text including directions, working hours, a short message and simple newspaper or magazine articles; to fill in forms (e.g. a hotel registration form or a visa application; to write short messages for arranging a meeting; to accept or extend an invitation.
To meet, introduce and greet other people; to say a few words about your tastes and interests; to be able to thank and apologize; to ask for and give information about your name, job, family status, address, etc.; to understand when you are offered to do something; when a meeting is arranged; to use short and simple sentences to talk about what you did, where you were and what you saw; to read a simple text including directions, working hours, a short message and simple newspaper or magazine articles; to fill in forms (e.g. a hotel registration form or a visa application; to write short messages for arranging a meeting; to accept or extend an invitation.
Урок 1 | |
Френската азбука; Произношение (гласни, съгласни); Спрежение на глаголите (представяне) – глаголи avoir (имам) и être (съм); | 180 мин. |
Въпросителна форма (интонация); Отрицателна форма на глагола – образуване | 180 мин. |
Урок 2 | |
Сегашно време - спрежение на глаголите от прва група (окончание -er); Съгласуване на прилагателно със съществително име | 180 мин. |
Определителен и неопределителен член; Слят член; Въпросителна форма ( Est-ce que; Qu’est-ce que; Qu’est-ce que c’est; Où) | 180 мин. |
Урок 3 | |
Спрежение на глаголите faire (правя), aller (отивам), venir (идвам); Глаголите pouvoir (мога), vouloir (искам), devoir (трябва);Близко бъдеще време | 180 мин. |
Самостоятелни лични местоимения (moi, toi, lui, elle, ...) след предлог; Употреба на неопределеното местоимение on; | 180 мин. |
Урок 4 | |
Образуване на миналото свършено време; Съгласуване на миналото причастие; Въпросителна и отрицателна форма; | 180 мин. |
Дата и час - Как да попитаме колко е часът?; Дни от седмицата и месеци на годината; Поздравления; Употреба на изрази moi aussi и moi non plus | 180 мин. |
Междинен тест / уроци 1-4/ | 30 мин. |
Урок 5 | |
Показателни и притежателни прилагателни; Глаголите prendre (възема) и mettre (слагам) | 150 мин. |
Сравнителна и превъзходна степен на прилагателни и наречия; Описание на пътуване 1 | 180 мин. |
Урок 6 | |
Частичен член за мъжки род, женски род и множествено число; Количество, глаголът manger (ям) и boire (пия) | 180 мин. |
Въпросителна и отрицателна форма (инверсия); Si при отговор на отрицателни въпроси; Притежателна форма - предлог à; | 180 мин. |
Урок 7 | |
Възвратни глаголи, глаголите se lever (ставам), s’habiller (обличам се); Отрицателна форма и миналото свършено време на възвратните глаголи; | 180 мин. |
Заповедна форма; Изразяване на количество; Получаване и даване на информация за цени на стоки | 180 мин. |
Урок 8 | |
Предлози и наречия за място; Упътвания за посока | 180 мин. |
Глаголи за движение aller, venir, arriver, partir, entrer, sortir, и др.; 2; Изразяване на необходимост, задължение (Il faut, avoir besoin de, devoir) | 180 мин. |
Междинен тест / уроци 5-8/ | 30 мин. |
Урок 9 | |
Минало несвършено време; Употреба на миналото свършено и несвършено време; Разказване на минали събития | 150 мин. |
Изразяване на продължителност във времето; Логически връзки (alors, donc, mais); Възвратни глаголи с реципрочно значение; | 180 мин. |
Урок 10 | |
Преки допълнения, въпросителна и отрицателна форма; Глаголи за комуникация; Непреки допълнения, въпросителна и отрицателна форма | 180 мин. |
Изразяване на честотата и повторение (toujours, souvent, quelquefois, de temps en temps, jamais); Изразяване на мнение | 180 мин. |
Урок 11 | |
Близкото минало, сегашно продължително и близко бъдеще време; Завършено и незавършенo действие; Занимания през свободното време | 180 мин. |
Пряка и непряка реч; Части на тялото, здравето и болестта | 180 мин. |
Урок 12 | |
Място на прилагателни имена; Подчинено относително изречение (qui); Описание на външния вид на хората, качества и недостатъци на характера | 180 мин. |
Императив на глаголи с местоимения, положителна и отрицателна форма; Словообразуване; Изразяване на съвет | 180 мин. |
Междинен тест / уроци 9- 12/ | 30 мин. |
Финален тест | 150 мин. |
If you are not sure about your language level, take a free test on our platform.
My Intellect е вашият личен електронен дневник, който ви помага бързо и лесно да проследявате всичките си дейности, както и да решавате тестове за по-бърз напредък в изучаването на езика.
This app is made entirely for you. You'll have reminders for every homework or test and never miss a new one.
Keep track of all your assignments and don't miss an opportunity to show what you've learned. We try to give you as much value and motivation as possible
Intellect Word! is a proprietary linguistic development program based on the principles of the SuperMemo+ space repetition model, in symbiosis with the works of Tony Buzan and Pimsleur, developed and built in Fibonacci's golden section. The research, production and implementation of the Intellect Word! project is the result of many years of work by the RND department of Intellect Schools.
We will remember and track your knowledge, allowing the words in your memory to be retold at the right moment.
In our practice of over 23+ years, we have found that there are two types of people: those who learn from the language they are more familiar with and those who learn from the language that is new to them.
Start learning words nowOur customers are our mirror. It is extremely important for us to receive sincere feedback about training with us.
German, B1.2
I have no recommendations, you are great. You've achieved optimal workload with two visits a week. The volume of new material is also optimal. For the class end time, if we have questions there is an extension of a few minutes which is a positive. Sorry I didn't find you sooner.
German, A2.1
I'm still taking the course, but I would say I'm finding it extremely useful: - The right attitude of our teacher, we are in different age groups and goals and she finds the way and the way to motivate us to build up .
Italian, A1
With gratitude for the very high and professional level of teaching - with dedication and at the same time - flexibility to the level of learners, optimal pace, clear and concise presentation of grammar rules.
Italian, B1
Definitely the attitude of the teacher played a part, the teacher gave her all to help us learn the basics. She was quite understanding, explaining in detail. The material we took was very good. Thanks!
English, B1
Everything was helpful - the explanations of the rules, the grammar exercises, the reading comprehension tests.
English, A1
I would like to thank the whole team for the opportunity to learn English. Very honest and kind women. The lady is a very high level teacher. I'm glad I came across her and she stimulated me to continue learning the language. Special congratulations for the organization of the classes and the learning system. Enjoyable lessons that give you the knowledge you need.
Hurry to claim your place, our courses are limited and places run out fast.
Make an enquiryPlease fill in the form below. One of our consultants will contact you to help you with your selection and answer your questions.